Известие

Collapse
No announcement yet.

Дойде време за климатроник....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Това с термометъра ли го хващаш?
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #17
      от това което знам е, че фреона трябва да е точно колкото трябва( ако е в повече - темп. на изпарение е по-висока и не може да дава достатъчно студ, ако по-малко също). в една система не трябва да има пропуски на фреон, допуска се да има загуби в минимални стоиности, те наи-често са от семеринга на компресора, а може и от тръбопроводите, кондензатор или испарител.
      фреон се долива само ако има пропуск в минимално количество иначе лоша работа. не е задължително всяка година да се долива, а само ако има нужда.
      аз на мойта не сум доливал от как я имам и не смятам да се пипа там където няма ядове. системата работи най-добре при 2000 об./мин. и има около 10-20 мин период докато достигне максимална ефектифност. не очаквайте като включите и веднага да започне да духа студено. и последна на този автомобил ми прави впечтлание че 20 градуса отговаря на 23-24 в действителност.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
        Това с термометъра ли го хващаш?
        Да.
        На място докато чакам по светофарите, температурата пада под 3°С, измерена на духалките в централната конзола. Когато е в движение, температурата се вдига до около 7-8 градуса. Нарочно тръгвам бавно и карам като баба, за да елиминирам вероятността ЕКУ-то да изключи климатика, заради "освобождаване" на повече мощност (както знаете, като сритаме дори леко колите си, ЕКУ-то спира захранването на релето за съединителя на компресора).

        Click image for larger version

Name:	ABCD0015.jpg
Views:	1
Size:	95.6 Килобайта
ID:	2303995

        ПП. Трябва да замеря на Пежака как ще е.
        Last edited by b_angelov; d.m.y г., 16:44.
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

        Comment


        • #19
          А има ли разлика в ситуацията, ако примерно затвориш клапата за външния въздух?

          При мен е обратно - в движение студа е доста по-добър, защото има обдухване на кондензатора и най-добре работи при около 3000 оборота.
          Last edited by didod; d.m.y г., 16:46.
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
            А има ли разлика в ситуацията, ако примерно затвориш клапата за външния въздух?

            При мен е обратно - в движение студа е доста по-добър, защото има обдухване на кондензатора.
            Единственото, което не работи в моята кола е обичайната болежка на Алфите - клапата за вътрешен/външен въздух.
            Другата седмица ще си взема 2 дена отпуска и ще разглобя всичко, що се изпречи на пътя до електромотора й.

            В момента съм я подпрял в отворено положение.
            Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
            Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

            Comment


            • #21
              Добре, а ако само даваш газ на място, вдига ли се пак температурата?
              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
              Lancia Kappa JTD '98 -

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                Добре, а ако само даваш газ на място, вдига ли се пак температурата?
                Виж, това не го пробвах.
                Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                Comment


                • #23
                  Ако пуснеш клапата за да върти въздуха вътре,просто на климатика ще му е по лесно да охлажда вече охладен до някаква температура въздух.Лошото е че във влажни дни ефекта е умопомрачаващ
                  sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                  Comment


                  • #24
                    Е защо умопомрачаващ? В дъжд задължително на климатик...
                    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                    Lancia Kappa JTD '98 -

                    Comment


                    • #25
                      Не не за циркулацията на въздуха вътре в купето
                      sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от qpwo Покажи съобщение
                        Това сигурно ли е? Или климатроника постоянно дава студен въздух, а като достигне зададената температура студения се омесва с топъл въздух? В смисъл въпроса ми е дали компресора наистина не върти постоянно?
                        Днес ходих на майстор... Оказа се ,че имам 120 гр. фреон. Запълни и вече духа както си трябва. Питах го за изключването на компресора при достигане на температурата и той каза , че такова нещо няма. Компресора не се изключва. Може да се промени силата на вентилатора, да се смесва с топъл въздух и т.н....
                        sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                        Comment


                        • #27
                          Смени си майстора. Всъщност не знам де, може аз тотално да греша.
                          Last edited by didod; d.m.y г., 00:04.
                          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                          Lancia Kappa JTD '98 -

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                            Смени си майстора. Всъщност не знам де, може аз тотално да греша.
                            Ако в системата има само 120гр вместо 650-750 или там колкото трябва да има, компресора на климатика няма да тръгва вообще.Нали има датчик за минималното налягане (плесостат ако не се бъркам се казва) които служи точно за това, ако има пропуски и липсва фреон да предпазва компресора. И да... при достигане на определено налягане компресора се изключва. Ако помпа постоянно какво ще се случи!?Доста коли го изключват компресора и при още едно условие... ако сте натиснали газта докраи...
                            По-нагоре написах ,че при понижено налягане в системата компресора не се пуска... Това е така защото редом с фреона циркулира оцветител и МАСЛО което е жизненоважно за смазването на компресора...
                            Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 08:03.
                            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                              Ако в системата има само 120гр вместо 650-750 или там колкото трябва да има, компресора на климатика няма да тръгва вообще.Нали има датчик за минималното налягане (плесостат ако не се бъркам се казва) които служи точно за това, ако има пропуски и липсва фреон да предпазва компресора. И да... при достигане на определено налягане компресора се изключва. Ако помпа постоянно какво ще се случи!?Доста коли го изключват компресора и при още едно условие... ако сте натиснали газта докраи...
                              По-нагоре написах ,че при понижено налягане в системата компресора не се пуска... Това е така защото редом с фреона циркулира оцветител и МАСЛО което е жизненоважно за смазването на компресора...
                              Първо това колко фреон има в системата не означава че няма налягане за да тръгне компресора! Второ колите не изключват на пълна газ а спрямо товара на мотора За останалото е горе долу така и няма начин компресора изобщо да не изключва освен ако не е след 2007-ма година колата където компресорите вече са на съвсем друг принцип
                              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                              sigpic
                              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                                Първо това колко фреон има в системата не означава че няма налягане за да тръгне компресора! Второ колите не изключват на пълна газ а спрямо товара на мотора За останалото е горе долу така и няма начин компресора изобщо да не изключва освен ако не е след 2007-ма година колата където компресорите вече са на съвсем друг принцип
                                Ако надуем системата с въздух компресора пак ще тръгне ама няма да изкара много... Идеята ми е, че ако има някъде пропуск и по някакъв начин имаме загуба на фреон то би следвало да имаме и по-ниско налягане. При норма 850гр (примерно) ако останат само 120гр в системата дали същата ще е под същото налягане? Имаме кола (комшииска) която е купена преди 9 години и никога нищо нее правено по климатика и а същевременно духа як студ (колата е набор 94")
                                С цялото писане искам да изразя мнението ми ,че ако всичко е наред нетрябва да има намалено съдаржание на фреон и масло, всичко друго е повод да се търси теч от системата...
                                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                                Comment

                                Working...
                                X